Kontraświat ma własne rządy, przypominające nieco nasze dawne i obecne ustroje razem, jednak nie jest nimi do końca. Większość hierarchii na Świecie pochodzi właśnie stąd, gdy jakiś przypadkowy, bądź nie, przybysz ze świata wyniósł pomysł do swoich realiów. Na czele wszystkiego stoi cesarz, wybierany spośród głównych ras Kontraświata. Każda rasa ma swoją Erę, dopóki Wyrocznia nie zadecyduje pod natchnieniem zmiany. Obecnie swoją Erę mają elfy. Niżej w hierarchii jest rodzina cesarska, a pod nią dwór. Równolegle z rodziną, cesarz ma swoich sześciu Strażników, będących gwardią honorową, doradcami i najwierniejszymi sługami cesarza. Każda wyspa ma swojego przedstawiciela, którzy razem tworzą senat i mają wielki wpływ na decyzję cesarza. Jeśli jakaś rasa (zbiór senatorów jednej rasy nazywany jest partią) w senacie zaoponuje reformie, wtedy nawet cesarz nie może jej wprowadzić. Społeczeństwa wysp są równe bądź shierarchizowane, według tradycji rasy i wyspy. Jedynymi uniwersalnymi miejscami są Wyspa Cesarska, gdzie oprócz pałacu w centrum lądu są również najważniejsze urzędy międzyrasowe i międzywyspiarskie, ogólnoświatowe instytucje i Kanon na sztucznym lądzie - największe centrum handlowo-społeczne Kontraświata.
Jest duszą Kontraświata. Sprawuje najwyższą władzę i to ona
decyduje o nadejściu poszczególnych er. Jest istotą pół materialną i wieczną. Nikt
do końca nie zna jej mocy. Nawet najwyższe kapłanki nie są w stanie powiedzieć
o niej dużo więcej, niż ogólnie wiadomo. Egzystencja wyroczni opiera się na
cyklach letargu, częściowego wybrudzenia oraz przebudzenia. Poszczególne fazy
symbolizowane są kolorami wiecznych płomieni wokół Kryształowej Celi.
Kryształową Celą nazywa się pałac- świątynię, siedzibę wyroczni, której nie
może fizycznie opuścić.Jej siedziby pilnuje Dziewięćdziesiąt pięć Golden Drokonów, a jej świta składa się z pięćdziesięciu kapłanek, które urodziły się naznaczone i podobnie jak sama wyrocznie nie są do końca materialne.
Obecnie panujący cesarz, dziedzic jednej z najstarszych rodzin pełnokrwistych elfów. Jest zwolennikiem absolutyzmu i stara się nie liberalizować ustroju za wszelką cenę. Wśród ludu lubiany pomimo despotyzmu, w rodzinie nie zawsze. Żyje od około 300 lat, ma kilka żon i konkubin, a jego najlepszym przyjacielem jest duch zmarłego Strażnika - Marion.
Główna żona cesarza, matka dziedzica. Jest kobietą stalowych obyczajów, czasami bezwzględną. Dba przede wszystkim o dobry wygląd rodziny w oczach dworu i poddanych, zdolna do krzywdzenia nawet rodziny, by to osiągnąć. Rozpieszcza swojego jedynego syna jak może i uważa, że nikt nie jest lepszym kandydatem na objęcie tronu.
Dziedzic tronu, rozpuszczony chłopak, dla którego nie ma ograniczeń. Kocha zabawę i mało kiedy jest poważny. Cały świat uważa za swój plac zabaw, często dając innym do zrozumienia, że żywi do nich pogardę. Nie jest zbytnio lubiany przez dwór.
Trzecia żona cesarza, kotołaczka. Kobieta troskliwa i z wielką empatią. Kochana przez lud, dba o jego potrzeby i zawsze występuje przeciw krzywdzącym ich prawom. Opiekunka Hebiego po wygnaniu jego matki przez cesarza.
Konkubina cesarza, matka Hebiego. Wygnana za sprzeciwienie się bratobójczemu pojedynkowi Hebiego i najlepszego miecznika rodu. Plotki głoszą, że nie żyje lub przebywa na Jumali, jednak nikt tego nie wie z pewnością.
Anioł czystej krwi i jeden z najpotężniejszych znanych
uzdrowicieli. Główny medyk i uzdrowiciel cesarski. Jego zadaniem jest dbać o
zdrowie cesarza i jego rodziny. Jest osobą niezwykle cierpliwą, kierującą się
dobrocią i altruizmem. Przyjął posadę w pałacu nie ze względu na wpływy czy
bogactwo. Pragnie jedyni nieść pomoc innym, a dbanie o zdrowie cesarza uważa za
zaszczyt. Nie zmienia to jednak faktu, że jest osobą wpływową i bardzo
poważaną. Jest ojcem Kaelusa.
Przywódca Strażników, dajmon. Jego dusza upersonifikowana jest jako niedźwiedź grizzly. Zwolennik planów cesarza, wierny sługa i kat. Walczy toporem, a jego styl budzi postrach nawet wśród walkirii. Został zabity przez Kane'a, po wykryciu jego udziału w spisku przeciwko cesarzowi i Hebiemu.
Jeden ze Strażników, lisołak. Służy jako główny tropiciel i agent cesarza. Opanowany, inteligentny, jako jeden z nielicznych nie wykonuje niesprawiedliwych według niego wyroków. Uznawany przez część ludzi za najsilniejszego Strażnika, nie szuka uznania. Mentor Hebiego w walce, jego niemal taneczny styl walki oparty na prędkości i zwinności, a nie sile, stanowi najbardziej porządaną sztukę w Kontraświecie, ale tylko on i Hebi ją znają. Nikt nie jest pewny jego wieku, jako jeden z nielicznych potrafi zupełnie chować swój zwierzęcy wygląd, dlatego często mylony jest z elfem.

Anioł, najbardziej ugodowy Strażnik. Służy głównie jako obrońca i prywatny terapeuta władcy, często uspokaja go w skrajnych momentach. Opanowany, bezstronny i sprawiedliwy. W zależności od potrzeby może być mężczyzną lub kobietą.
Dajmon jaguar. Bohater bitwy pod Dimos, gdzie sam powstrzymał atak demonów. Został za to odznaczony. Od tamtego momentu jest niezwykle poważaną osobistością. Została zaproponowany przez senatora Asapiosa na stanowisko Strażnika Cesarskiego po śmierci Ottawy. Został przyjęty i przeniesiony na dwór cesarski. Typ dworski. Etykieta ponad wszystko. Jest zapatrzony w cesarza i jako jeden z niewielu popiera sukcesję Abiliona. Obecnie jego wpływy są jeszcze najmniejsze pośród Straży Cesarskiej.
Wyrocznia

Wyrocznia stosunkowo rzadko miesza się w sprawy Kontraświata.
Najczęściej nawet przebudzona nie narzuca swojej bezpośredniej woli. Często
czeka na propozycję sukcesji poszczególnych władców. Jeżeli dany władca, czy
nawet cała rasa jej odpowiada pozostawia sprawy własnemu losowi i zapada w sen.
Czasami zdarza się jednak, że to co dzieje się w Kontraświecie staje się czymś
niedopuszczalnym dla niej. W historii zdarzyło się to dwukrotnie. Kara wyroczni
była surowa. Zatopiła ona dwie wyspy całkowicie niszcząc wszelki ślad po jej
mieszkańcach.
DWÓR:
Obecnie panujący cesarz, dziedzic jednej z najstarszych rodzin pełnokrwistych elfów. Jest zwolennikiem absolutyzmu i stara się nie liberalizować ustroju za wszelką cenę. Wśród ludu lubiany pomimo despotyzmu, w rodzinie nie zawsze. Żyje od około 300 lat, ma kilka żon i konkubin, a jego najlepszym przyjacielem jest duch zmarłego Strażnika - Marion.
Główna żona cesarza, matka dziedzica. Jest kobietą stalowych obyczajów, czasami bezwzględną. Dba przede wszystkim o dobry wygląd rodziny w oczach dworu i poddanych, zdolna do krzywdzenia nawet rodziny, by to osiągnąć. Rozpieszcza swojego jedynego syna jak może i uważa, że nikt nie jest lepszym kandydatem na objęcie tronu.
Dziedzic tronu, rozpuszczony chłopak, dla którego nie ma ograniczeń. Kocha zabawę i mało kiedy jest poważny. Cały świat uważa za swój plac zabaw, często dając innym do zrozumienia, że żywi do nich pogardę. Nie jest zbytnio lubiany przez dwór.
Trzecia żona cesarza, kotołaczka. Kobieta troskliwa i z wielką empatią. Kochana przez lud, dba o jego potrzeby i zawsze występuje przeciw krzywdzącym ich prawom. Opiekunka Hebiego po wygnaniu jego matki przez cesarza.
Konkubina cesarza, matka Hebiego. Wygnana za sprzeciwienie się bratobójczemu pojedynkowi Hebiego i najlepszego miecznika rodu. Plotki głoszą, że nie żyje lub przebywa na Jumali, jednak nikt tego nie wie z pewnością.
Atrael

STRAŻNICY:
Przywódca Strażników, dajmon. Jego dusza upersonifikowana jest jako niedźwiedź grizzly. Zwolennik planów cesarza, wierny sługa i kat. Walczy toporem, a jego styl budzi postrach nawet wśród walkirii. Został zabity przez Kane'a, po wykryciu jego udziału w spisku przeciwko cesarzowi i Hebiemu.
Kane
Patrz bohaterowie główni. Został awansowany na Pierwszego Strażnika. Jeden ze Strażników, lisołak. Służy jako główny tropiciel i agent cesarza. Opanowany, inteligentny, jako jeden z nielicznych nie wykonuje niesprawiedliwych według niego wyroków. Uznawany przez część ludzi za najsilniejszego Strażnika, nie szuka uznania. Mentor Hebiego w walce, jego niemal taneczny styl walki oparty na prędkości i zwinności, a nie sile, stanowi najbardziej porządaną sztukę w Kontraświecie, ale tylko on i Hebi ją znają. Nikt nie jest pewny jego wieku, jako jeden z nielicznych potrafi zupełnie chować swój zwierzęcy wygląd, dlatego często mylony jest z elfem.
Elemre
Elfica, główna wykonawczyni. Wbrew naturze swojej rasy, nie jest alturuistyczna, a jej sadystyczne i okrutne poczucie humoru znane jest na niemalże całym Kontraświecie. Jest przyjaciółką cesarza z czasów dzieciństwa, dlatego nawet jego traktuje z lekką pogardą. Bezwzględna i "zabójczo piękna". Uwielbia bawić się mężczyznami i doprowadzać ich do szaleństwa. Nienawidzi Hebiego.
Normenel

Amia
Syrena, dowódczyni wodnych sił i główny inspektor dostaw morskich do dworu. Towarzyszy każdej wodnej wyprawie cesarza. Obowiązkowa i bardzo surowa. Nieiwle można powiedzieć o jej prywatnym życiu, czy charakterze.
Lorrem Zarharrin

SENAT:
Ludzie:
Allen Karol Shepard – senator ludzi, najbardziej wpływowy człowiek na Europal oraz przewodniczący rady ludzi, w której skład wchodzą pozostali dwaj senatorowie oraz siedmioro innych przedstawicieli rasy ludzkiej. Jest osobą zdecydowaną. Ogólnie lubiany przez społeczeństwo przekłada dobro ogółu nad własne.
Syriusz Ezar – drugi z ludzkich senatorów. Władca na wyspie Costava. Wąż w ludzkim rządzie. Najbardziej wyrachowany i okrutny. Uznaje jedynie rządy siły i terroru. Każdy przejaw łaski traktuje jako akt słabości. W stanie prywatnej wojny z Shepardem, który nie pochwala jego zamiłowania do przemocy.
Remus Tristan Frazowski – trzeci i ostatni z ludzkich senatorów. Sprawuje rządy nad wyspą Eklerke. Najbardziej enigmatyczna i skryta osoba w ludzkim rządzie. Niechętnie sprawuje faktyczną władzę i często zastawi się swoim doradcą Wictorem Udiną. Osoba spokojna i opanowana, miłośnik nauki i sztuki. Jeżeli to tylko możliwe stara się trzymać z dala od sporów pomiędzy Shapardem, a Ezarem.
Elfy:
Shila di Merriz – pierwsza z elfich senatorów. Pani na Estella. Pacyfistka, negatywnie nastawiona do wszelkich ruchów zbrojnych. Jednak zmuszona do działania jest nieugięta. Kieruje się przede wszystkim dobrem swego ludu. Odważna i cierpliwa. W jej żyłach płynie krew rodu obecnego cesarza, choć ona sama niechętnie o tym wspomina.
Yeradim Akios – elf, senator. Mąż Caeary, nimfy i senatorki. Władca Małego Archipelagu Snów. Jak większość elfów jest raczej spokojny i opanowany. Bardzo silnie związany ze swoją ojczyzną, cechuje się mniejszą tolerancją niż Shila. Doskonały wojownik, były generał.
Speirr Tellan - syn jednego z poprzednich elfich senatorów i nimfy. Sprawuje urząd na wyspie Esere, skąd wywodzi się ród jego matki. Mimo mieszanego pochodzenia szanowany wśród innych, zarówno elfów jak i pozostałych ras.
Duchy:
Askias Rizzenbown – duch krasnoludzkiego senatora. Zamieszkuje starożytne zamczysko na Ressevel. Może swobodnie przemieszczać się pomiędzy wyspami cesarskimi i tymi pod rządem krasno ludzkim. Za życia umiłował naukę i sam był znanym wynalazcą.
Yuwia Selene – duch elfickiej kapłanki i senatorki. Za życia osoba niezwykle uduchowiona. Głęboko związana z naturą. Zasięg jej ruchu jest dość spory, gdyż dużo podróżowała. Najczęściej niosąc pomoc ofiarom wojen i kataklizmów.
Harry Illusiv – duch ludzkiego senatora. Za życia zasłynął jednym: wrogością do innych gatunków. Niezwykle charyzmatyczny i przebiegły. Współpracuje z Syriuszem Ezarem. Na szczęście jego zasięg jest niewielki, gdyż za życia nie był mile widziany na większości nieludzkich wysp.
Wierra – duch smoczycy królewskiej. Za życia była dowódczynią wojsk pierwszego cesarza, a później również senatorką. Osoba inteligentna, zdolny strateg. Została zamordowana w trakcie zamachu na cesarza. Zasięg jej ruchu jest największy spośród duchów senatorów.
Kirkelen Asmos - duch syreny i pierwszej senatorki. Była osobą enigmatyczną, ale bezwzględną. Za życia zasłynęła swoim okrucieństwem wobec zdrajców, których odzierała żywcem ze skóry i przybijała do klifów. Mimo aktów okrucieństwa była osobą sprawiedliwą i Chojnie obdarowywała sojuszników
Nimfy:
Mejrin – senatorka sprawująca władzę na wyspie Calypto . Nimfa ognia, jednego z najrzadszych podgatunków. Tak jak płomień jest osobą impulsywną i podatną na wpływ innych, niestabilna emocjonalnie. Popada w skrajności, mimo to jest osobą niezwykle wpływową, również za sprawą bogactw rodowych oraz bogatych złóż wyspy.
Deidre - nimfa wiatru, władczyni Esere. Najważniejsze jest dla niej dobro jej ojczyzny, stara się więc wywalczyć jak najwięcej dla przedstawicielek swojego rodzaju.
Ceara – senatorka, żona Yeradima Akiosa pana Małego Archipelagu Snów. Nimfa ziemi. Osoba niezwykle delikatna i spokojna. Rzadko się odzywa i wyraża swoje opinie jedynie jeżeli to koniczne. W senacie pełni rolę typowego mediatora oceniając spory z cechującym ją dystansem i sprawiedliwością.
Smoki:
Yrazz - senator, czysto krwisty wiwern . Pochodzi z potężnego i szanowanego rodu. Jego przodkowie od ośmiu pokoleń sprawują władzę nad Archipelagiem Smoczym. Zwolennik wyższości wiwern nad smokami. Miomo pozornej polityki równości stara się możliwie ograniczyć wpływy smoków nawet królewskich. Uważa, że czające się w nich bestie są obrazą dla gatunku. Ojciec Irezajii.
Assamira – wiwerna. Władczyni Esterepepe. Najspokojniejsza i najbardziej ugodowa osoba w smoczym senacie. Nie zgadza się z poglądami Yrazza co często prowadzi do napięć i kłótni między nimi. Siostra zmarłej żony senatora z Archipelagu Smoczego.
Asapios – jedyny smok senator. Stacjonuje na wyspie Skidmoor. Posiada przy tym niestety najmniejszą władzę faktyczną, skutecznie blokowany przez Yrazza. Często kieruje się emocjami i wybucha dając tym samym kolejne argumenty pozwalające Yrazzowi ograniczać jego władzę.
Krasnoludy:
Zertan Zigrin – Krasnolud. Pan na Ressevel. Jeden z najbardziej szanowanych krasnoludzkich władców i naukowców. Umiłował technologię ponad wszystko inne i jeżeli tylko może, całe dnie spędza w swojej pracowni. Polityka wcale go nie interesuje, sprawuje swój urząd „bo ktoś musi”.
Branda Brickenrigs – Patronka wyspy Magato. Członkini jednego z najznamienitszych rodów krasnoludzkich. Twarda i nieugięta, a przy tym diabelnie bystra i mądra. Jedyna naprawdę szanowana kobieta w zdominowanym przez mężczyzn i tradycje świecie krasnoludów.
Jezar Duda – Współrządzący na wyspie Skidmoor. Jest równowagą dla porywczego Asapiosa. Krasnolud o niezwykle spokojnym nastawieniu. Jest odmieńcem pośród swego ludu. Interesuje go bardziej historia niż technika. Niezwykle uzdolniony mag metalu i zaklinacz.
Zwierzołaki:
Marru - kotołak, Władce na Kashmirrrr. Syn Mewowa, który zjednoczył pleniona kotołaków i jako pierwszy dostał się do senatu. Osoba poważana ogólnie. Ma jednak sporą wadę. Jest leniwy i niechętnie podejmuje nagła działania.
Brutus –wilkołaki, przywódca watah na Kyjomarot. Nieco infantylny, ale potrafi wziąć się w garść kiedy wymaga tego sytuacja. Nie znosi kotołaków i chętnie wypowiedziałby im wojnę gdyby nie groźba ze strony innych ras.
Sitri - lisołak, jego wyspa to Marki Wielki. Osoba przebiegła i porywcza. Raczej rzadko występuje publicznie.
Atsu – szopołak i pan na Kawaliodzie. Jest chytry i przebiegły. W stanie małej wojny z Sirtim. Wynika to zapewne ze zbyt podobnych charakterów.
Wodiano - rybołak, Szaman i przywódca rybołaków z Mimanoro. Jak większość jego ludu przeważnie kryje się przed przedstawicielami innych ras w miastach zbudowanych w słodkowodnych zbiornikach. Potrafi być jednak bezwzględny i brutalny gdy ktoś nieostrożnie naruszy jego tereny.
Selonari - jaszczurołak, plotki głoszą, że jest kochanką Assamiry, wiwerny i pani na Esterepepe. Raczej rzadko podejmuje własne decyzje, ufa całkowicie osądowi Assamiry i wspiera ją jak to tylko możliwe.
Errbzz - muchołak, wódz plemion muchołków na Hitamara. Pierwszy ze swego gatunku, który został dopuszczony do senatu. Jest skryty, ale wszędzie go pełno. Potrafi słuchać i dlatego często wchodzi w posiadanie ciekwaych informacji.
Tuluf – myszołak, sprawuje władzę na Rilowado. Cichy, ale sprytny, jak większość jego gatunku. Kiedyś był szpiegiem, dlatego sporo wie o innych rasach.
Ulgryf – orłołak, naczelny wódz na Sawadadada. Uzdolniny mag powietrza. Czujny i porywczy. Odczuwa głęboką awersję do technologii i krasnoludów.
Syreny:
Fas’Rejja – jedyna syrena w senacie, znana ze swej rozwiązłości. Plotki głoszą, że była kochanką cesarza, jednak zapragnęła zbyt dużej władzy i stała się niewygodna. Aby zamknąć jej usta dano jej miejsce w senacie mimo, że to jej starsza siostra była oczywistą kandydatką. Fas’Rejja umiłowała wygodę i władzę. Nie obchodzi ją zbyt wiele poza własnymi zachciankami.
Harpie:
Ezakhasha – jedyna harpia w senacie. Wraz z resztą gatunku zamieszkuje wysokie, wulkaniczne góry na wyspie Cziert. Królowa harpii. Jak większość jej gatunku jest porywcza i dzika. Ze względu na to czasami pomijana podczas posiedzeń senatu. Toleruje się ją jedynie ze względu na to, że harpie same okrzyknęły ją swoją królową.
Wampiry:
Valerius Azerros – wampir czystej krwi. Jedyny w senacie. W przeciwieństwie do reszty wampirów nie jest skryty i nie ma skłonności do okrucieństwa. O dziwo szanowany nawet wśród przedstawicieli innych ras, choć krytykowany przez swoich pobratymców.
Dajmony:
Cassandra – dajmon o duszy łani. Stacjonuje na wyspie Eurapol. Dobra przyjaciółka senatora Sheparda. Spokojna i nieco płochliwa. Silnie intuicyjna. Mówi się o niej, że czyta z ludzi niczym z otwartych ksiąg.
Urian – dajmon niedźwiedź. Rządzi na wyspie Tataratara . Dość dziki i brutalny, cechuje go jednak spora wiedza i mądrość życiowa. Jego działania mogą wydawać się opieszałe i często uznawany jest za osobę leniwą i gbura. To jednak jedynie pozory. Wszystko co robi Urian, ma jakiś cel.
Smerfy:
Papa – najstarszy z członków senatu, był świadkiem panowania trzech kolejnych cesarzy. Kopalnia wiedzy, wie wszystko i o wszystkim, wszędzie ma swoich małych niebieskich szpiegów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz